Una imatge publicitària, treta de context, amb un titular fals i uns retocs delictius serveixen de primera plana al diari més venut a Espanya.
La creativitat mereix un respecte i mai és gratuïta, si aquesta creativitat la alteres fins la paròdia malintencionada, no només canvies el sentit del creatiu, sinó que a més li pots conferir valors diametralment oposats al missatge proposat en la gènesi. Aixó és el que ha fet MARCA en la seva edició d'avui.
ASSISTÈNCIA SANITÀRIA és patrocinador del FC BARCELONA, paga una "pasta" ingent cada any per gaudir de la imatge del Club i dels seus jugadors segons uns paràmetres publicitaris determinats. En el cas que ens ocupa, l'agència d'ASSISTÈNCIA ha realitzat un muntatge gràfic, sota el claim "COMPARTIM ELS MATEIXOS VALORS", on és veuen 5 jugadors, amb bata i estris de metge (5), amb tota la ma estesa (5 mans amb 5 dits) per crear la paraula UNITS (5 lletres) l'any excepcional que jugaran amb el Madrid 5 vegades (5) i on el primer resultat ha estat 5 a 0 pels blaugranes (5).
Una dada fonamental que han de conèixer és que la campanya es realitza exclusivament a Catalunya.
Que els creatius de la campanya, als que qualifico amb un 10 i un 0 (després els hi diré per què...) estan fent una clicada d'ull al 5 a 0 del passat 29 de novembre i a la famosa "maneta" del Shakira's boy, és una obvietat simpàtica i distesa que evidentment rebrà el vist-i-plau i la complicitat de la immensa majoria dels consumidors de serveis mèdics del país. No utilitzar aquesta coincidència seria una increïble oportunitat perduda per recuperar la inversió que la companyia sanitària fa anyalment en el club català.
MARCA manipula l'essència, oculta la procedència, desvirtua el missatge, amaga l’eslògan, extreu l'anunci de la seva zona de influència i enverina amb el seu titular fins canviar total i radicalment el missatge, els valors, l'objectiu matriu de la campanya i el seu destí natural.
MARCA i la resta de caverna mediàtica, pateixen una nova patologia socio-esportiva de fàcil pronòstic: "Catalanobarçafòbia" i gaudeixen enverinant camps que ben conreats, resulten emocionants, simpàtics i distesos, però que amb la seva bilis son font de violència, desafeccions i confrontació.
La publicitat i les seves diferents formes d'expressió hauria de ser sagrada, i la seva manipulació, no només és fastigosa sinó jurídicament perseguible.
No, en aquest cas no parlem de "Polèmic Marketing" com en el post anterior. En aquest cas els trets arriben de l’exterior a partir de l'engany, i per desgràcia, últimament sempre des del mateix país d'origen i amb el mateix país de destí.
Per vomitar.
Paraula de galè.
Nota: Agència: Un 10 per la creativitat general. Un 0 per no aprofitar viralment la notorietat que suposaria per la companyia, que la gent conegués l'autoria de la campanya. No ho he trobat!
Joder Doc... QUE BUENO ERES!
ResponEliminaParece una contraportada de algun consagrao editorialista.
Puto crack
Genaro
Em quedo amb "Catalanobarçafobia" gran terme. Es que aquesta gent encara no ha entes el "que tenim"?
ResponEliminaGenaro, me parece que tu nombre es tan falso y exagerado como tus halagos, pero gracias por tus palabras!
ResponEliminaJoan, que què tenim?
Una cervesa catalana i etiquetada en català impossible de superar per textura, sabor i color: LA "EPIDOR" DE MORITZ!
Merci, crack
JAJAJA, quizas ASSISTÈNCIA SANITÀRIA pretende desembarcar en "EJPAÑA" y MARCA forma parte de la campaña ....
ResponEliminaEdu
jajajaja
ResponEliminaCollons, pues desembaracará con un cuadro de Linfoma Primitivo de la Glándula Parótida llamado MARCA!
Si fuese así, titularían la campaña: Un seguro galáctico para los españoles de bien...
Gracias, Edu's power!
Això serà un gag del CRAKOVIA o del POLONIA?
ResponEliminaVendre una notícia és més important que ser fidel a la realitat i així no anem bé. Quan més comunicació tenim a l'abast, més ens desinformen alguns mitjans.
ResponEliminaHola Jorge!
ResponEliminaBen cert. La desinformació dels "puntos y las pelotas", "Marcas", Ases, Manolos y altres delicatessen, no fan més que augmentar el meu orgull de pertinença.
Gràcies, company!
Edu's Power, no tinc tanta influència a "la teletré"...
ResponEliminaMerci
La moritz es una cervesa aragonesa, perdoneu pero algu ho havia de dir.
ResponEliminaJosep
Home Josep...
ResponEliminaAragonesa, aragonesa... Neix a Barcelona i sempre ha tingut la seva seu central a la ciutat comtal!
Suposo que et refereixes a la seva fabrica actual de La Zaragozana, pero la marca es d'aqui, no?
Seria com dir que Zara es xinesa si fabrica allà!
Gracies per intervenir i dir la teva!
Aprenents de bruixots! Sovint els creatius no són més que això. Marca haurà manipulat la campanya de forma indecent (no més delictiu que molts dels continguts que, a diari, apareixen a la premsa "seriosa"),i si no era una reacció furibunda de la caverna el que pretenien els creatius, aleshores, això... se'ls ha anat de les mans.
ResponEliminaPotser... Però haver de preveure que manipularan la teva obra creativa, és massa preveure, i en tot cas, no forma part del creatiu sinó del account manager o responsable de la pròpia agència, oi?
ResponEliminaGràcies per la teva veu!
Doctor, potser tens raó i l'einestzara exagera, potser la responsabilitat de la cosa és del director de la campanya. Els creatius estan per això, per crear i proposar, crear i proposar, crear i... i no per sentir-se responsables de les seves propostes. Però no n'estic convençut del tot, eh!
ResponEliminaL'espiadimonis roig
Sr Suplantador (nomes conec al Sr Zara) les claus o vies de creació queden marcades en el brainstorming previ a l'inici dels processos creatius. L'acount manager o director coneix per tant amb quins elements jugaran. Ells son els responsables directes! (s'haver-ne... Que no es el cas)
ResponElimina