Llegeixo que R.Madrid i Adidas han baixat un 20% la seva venda de samarretes y productes oficials respecte a la temporada passada, mentres el F.C.Barcelona està un 12% per sobre les seves previsions.
L'arribada de l'entrenador portuguès i la parelleta de ball que forma amb la Srta.Cristina (CR7) ha encaixat pitjor que malament en la potent pista blanca d'sponsoring esportiu, i Florentino deu estar més que preocupat per una font absolutament cabdal i estratègica per a l'equip de Chamartín.
L'equip blanc no va malament esportivament, amb opcions tant a Champions com a la Copa de rei i encara viu a la lliga espanyola.
Què està provocant doncs aquest descens de vendes?
Al meu parer hi ha dos problemes a combatre (segons una visió marqueter):
El primer, que l'histriònic entrenador de Setúbal ha apartat de les rodes de premsa i prohibit les declaracions de qualsevol membre del planter, de qualsevol jugador... i és ell i només ell qui monopolitza les aparicions públiques en mitjans, és a dir que ha aniquilat l'impacte comercial que suposa l'aparició dels veritables protagonistes de l'acord de patrocini entre R.Madrid i Adidas, i s’autoproclamat. "La celebrity blanca".
Aquesta decisió és un terratrèmol per la multinacional d'origen alemany que ja es deu haver posat en contacte amb Florentino recordant-li que la marca tri-barrada sosté el seu acord en la venda de samarretes, no de corbates o americanes...
El segon drama és en la percepció de simpatia i/o empatia que desperten els dos portuguesos en els diferents grups potencials de compradors i aficions en general. Serveixi com exemple que Mourinho acaba de veure com Porsche Design ha decidit donar per acabat el contracte de imatge que els lligava.
On es mantenen les compres? En l'afició més cega i entregada a la causa blanca, però que en aquest moment comença també ha estar dividida davant de tant divisme i tanta arrogància.
L'aficionat internacional, molt menys estable a uns colors, definitivament ha donat l'esquena a tanta excusa, tant plor i tanta queixa, valors aquests ben poc propers al triomf i ben allunyats del foment del consum, i s’està apropant a passes gegantines al que transmet la filosofia blaugrana, més lligada a l’esforç, a la humilitat i a una filosofia de companyonia global.
Si encara amb opcions en les diferents competicions, Adidas comença a estar fins els collons dels dos xulo-piscines, què no pot passar si com molts auguren, l'equip blanc es queda en "blanc"?
Doncs que tindran una molt mala peça en el teler... i en particular en el teler d’Adidas.
Per tot el que hem exposat, no seria extrany imaginar una imatge d'aquests dos odiosos tipus, agafadets per la cintura on Mou preguntés: "M'estimes, Cristina?" i Ronaldo respongués "Jo sí, però el mercat... No."
Per tot el que hem exposat, no seria extrany imaginar una imatge d'aquests dos odiosos tipus, agafadets per la cintura on Mou preguntés: "M'estimes, Cristina?" i Ronaldo respongués "Jo sí, però el mercat... No."
Paraula de galè.
La hostia. Eres la hostia! (y encima tiene todo el sentido del mundo!!)
ResponEliminaDependen de la pelotita, y si ésta no entra en la portería de las finales, la verdad es que lo que están sembrando tiene toda la pinta de ponerlos en el ojo del huracán y en la diana de los descontentos. Ojalá sea así.
Una admiradora
'gun l'olla! És la 2a vegada que escric aquest comentari perquè alguna cosa ha fallat!
ResponEliminaEl doctor no pot dissimular que és culé, i això fa que la seva anàlisi pugui estar una mica esbiaixada. A mi ja m'agraden els seus arguments, perquè també sóc de la corda blaugrana i el Mou i el CR7 "mi stanno sui coglioni"; però potser els descens de les vendes es degut a què els resultats esportius no han acompanyat en les darreres temporades o potser perquè el públic ja està una mica tip del producte i vol demostrar el seu amor a la marca Real Madrid d'una altra manera, no sé quina, però diferent. I callo perquè això del màrqueting no és la meva especialitat; en el quiròfan del doctor, jo seria l'anestesista.
Hola admiradora!
ResponEliminaIntento simplemente analizar con objetividad aunque se que en este caso es imposible! Pero, de cualquier modo, la exposición refleja la realidad y lo que describo se está dando.
Gracias!
Hola Einest!
ResponEliminaNi puc ni vull dissimular, com dius, però en aquest cas el cocktail Mou+Cris, està sortint més xungo del que espareven directiva i Adidas...
Les xifres son respecte a la temporada passada en que el Madrid anava encara pitjor i venia molt més!! (eliminat de copa i champions).
L'explicació que veig és la que exposo i "se non è vero è ben trobato!"
Fins aviat!
Hola, no puedo más que darte la razón cuando hablas de la parejita feliz. Creo que están arruinando la imagen de un gran equipo. El
ResponEliminaentrenador lo único que sabe hacer bien es faltar al respeto a los colegas, jugadores y afición. CR7... engreído, presumido y egoísta. La marca está bajando las ventas por la mala imagen que da el equipo, estoy convencida. La gente prefiere calzar unas deportivas de un equipo competitivo, luchador y triunfador.
La mala gestión del equipo y la bajada de las ventas comienzan en la mala gestión de los despachos. Y el gran poder de los anuncios tiernos y humildes de la competencia.
Jopé, Sonia!
ResponEliminaAnalista deportivo-publicitaria! (me encanta) Y con mucho sentido.
No añadiré nada más... ¿Que más puedo añadir?
Salud
;)
ResponEliminaGràcies Dr.
Si bé és veritat que ambdós paios són insuportables i que deuen ser la causa de la baixada de vendes d'Adidas, també és veritat que ja se les empescaran per donar-li la volta a la batalla de les percepcions de les marques. Temps al temps.
ResponEliminaRecordo fa uns quants anys, quan Nike va decidir ser marca del Barça, que van baixar les vendes a mogollón a Madrid.
Aleshores, es va fer un estudi de mercat per saber com apropar-se al consumidor i es va detectar que a Barcelona hi havia un esperit de superació (per això hi ha més gimnassos que arreu del territorio nacional i és cantera d'esportistes), en canvi, segons l'estudi, Madrid la vida era al carrer i l'esperit no era de superació perquè els individus components de l'estudi se sentien de la capital i per tant, no hi havia res a superar. (con dos cojones)
Amb el contingut de l'estudi de mercat es van extreure unes conclusions força interessants, es va fer una campanya publicitària per a Nike, crec que de Remo, van detectar uns insights molt característics de la vida a Madrid i van trencar amb la pana i amb les vendes.
He buscat els anuncis però ara no els trobo :-(
Interessantíssim comentari, Toppogiggio. Vols dir però que a Barcelona hi ha més gimnasos que a Madrid pel tema de la superació?
ResponEliminaJo hauria jurat que el motiu és que (a diferència dels madrilenys) el/les barcelonins/es tard o d'hora anem a la platja i hem d'eliminar els mitxel-lins!!!!
hahahahaha
Salud, Toppings
La maricona de Guardiola vende mucho?
ResponEliminaA tomar por culo tus análisis, memo.
Anónimo.
ResponEliminaCurioso que no te interese este espacio y no solo lo visites si no que incluso lo comentes!
¿Guardiola? Pues sí, mucho, según mis fuentes en Banc Sabadell, y lo que es más importante, su imagen está en campaña en todo el estado español!
¿Se imagina a Mourinho como imagen de un banco en Catalunya? No respondo, por obvio.
Ten un buen día, faltón seguidor.