dijous, 27 de gener del 2011

MENTRE L'ANUNCIANT DORM... ARRIBA EL "SAMARRETING".



Què costaria contractar a Lionel Messi, per a una campanya publicitària ÚNICA de 5 segons i sense repeticions de cap gènere? Ho desconec, però sigui quin sigui l'import, si parlem d'uns únics i irrepetibles 5 segons... serà assumible per a qualsevol anunciant.


Què succeix, en el moment que Messi ensenya en primer pla de càmera, la seva samarreta publicitada, immediatament després de marcar un gol, suposem, al Reial Madrid?
Jo els hi diré: 115.000.000 milions de visualitzacions en directe, 300.000.000 de visualitzacions en diferit en el diferents resums de TNs i programes esportius a tot el mon. 10.000.000 de visualitzacions on-line, Milions de comentaris sonors en ràdios, forums, blogs,.etc, etc...
Si a tot aixó afegim que la lectura es produeix en estat d'èxtasi i felicitat de milions d'espectadors, que multiplicarà la predisposició de consum i el retorn directe... No hi caben a la meva calculadora, els "zeros" de benefici que es poden obtenir!

Que una part dels receptors del missatge siguin seguidors de l'equip blanc i puguin sentir rebuig vers la marca exposada, esdevé anecdòtic. Primer per què ja es existeix l'sponsoring a les samarretes oficials (que té aquest inconvenient), i segon per què la companyia que faci "Samarreting", trencarà estocs i farà, igualment, la millor operació publicitària de la seva història.

Què valdran 5 segons de Messi? 
Mirant els impactes directes... Costin el que costin, un xollo....

Paraula de galè

(Al cost de la contractació del jugador, cal afegir 2.000€ de multa a la RFEF, per una pràctica tipificada com a sancionable: És la propina...)

7 comentaris:

  1. Como diría el torero: IM PREZIONANTE.
    De veritat,em sembla una entrada absolutament genial, Doctor!

    ResponElimina
  2. doctor...
    sota el meu humil punt de vista, crec que per a mi la marca Messi perdria credibilitat. Normalment quan aixeca la samarreta és per temes més personals i és això el que el fa entranyable... si anés amb publicitat de samarreting, ja no tindria gràcia... els paios aquests ja surten prou a la resta de suports, no?
    a banda que jo mai he estat partidari d'utilitzar una celebrity, mai pots posar la ma al foc per ningú i el dia menys pensat et desmunten els valors de marca en un tris... i a més és una mica el recurs fàcil, prima la celebrity en lloc de la creativitat/originalitat en la majoria dels casos

    ResponElimina
  3. Anònim, és molt amable... Només volia exposar una oportunitat REAL fent un xic de caricatura.

    Topogiggio, no em sigui vosté tan emocional o posarà en perill les seves campanyes!
    Messi seria un xic menys entranyable per no dirigirse a la seva Mamà... Però seria moooolt més ric anant simplement a comissió de la operació (i la companyia contractant, també).
    En molts sectors, les celebritys son encara el reclam principal de moltes campanyes, i amb bons resultats!
    Com deia un amic, la creativitat està bé, però de vegades perd el nord... En el cas dels anuncis de perfums, els spots de TV no reflecteixen el que succeeix quan te'ls poses, sinó el que experimentes si te'ls beus!!! escales al'infinit fetes de regals, pomes que floten, palaus inundats, dones daurades... etc.

    ResponElimina
  4. Dear Doc, és la segona vegada en pocs dies que planteja una degradació de la imatge personal d'una celebrity com a fórmula per aconseguir uns resultats publicitaris. Suposo que deu estar d'acord en què en els negocis no tot s'hi val. Però, a banda de les consideracions ètiques derivades d'una acció com la que planteja, pot estar segur que els patrocinadors oficials de les samarretes, amb les xifres que es mouen, deuen tenir ben garantit que en el cos de la figura, quan vesteix "l'uniforme" patrocinat, no hi ha lloc per cap altra marca que no figuri en el contracte.

    ResponElimina
  5. Einest, és vostè més previsor que les grans multinacionals...
    Com dirien els francesos... "Hèlas, c'est pas comme ça!"
    En el cas del Barça, que és el qui consultat a través d’un col•lega ex-directiu de MKT del Club, les samarretes oficials poden incorporar lliurement el o els patrocinadors que el Club consideri, sempre i quan no siguin del mateix sector d'activitat que la marca que vesteixen, i també especifiquen que en cas de vestir prendes interiors, aquestes han de lluïr el logo del vestuari oficial o (si no és així per tractar-se de vestuari tècnic aliè) poden ser utilitzades altres sempre que no facin cap referència ni continguin logotips, isotips o imagotips o identificadors gràfics.
    No hi ha (2010) cap referència a altres aspectes sobre missatges, o inscripcions superposades en prendes interiors.
    Respecte als drets de imatge, cada jugador és un mon i cada un d’ells ho negocia de forma individual a través dels seus apoderats. Alguns jugadors els tenen cedits i altres no.
    Samarreting: El mercat està verge!

    D’altra banda, “Degradació d’una celebrity”, diu, pel fet de fer publicitat d’un bé o servei en la pràctica de la seva professió? Uff, avui és el dia dels sensibles i dels puristes?
    El mercat i les seves regles de notorietat i venda, son terriblement més dures i aguanten aixó i molt més!
    La singularitat i la originalitat és cada cop més difícil.
    Prepari’s al que ens queda per veure encara...
    Gràcies, Sr. Einestzara

    ResponElimina
  6. Si torno a nèixer em demano ser extraterrestre :)

    ResponElimina