divendres, 10 de juny del 2011

CREURE EN EL PRESENT. CONFIAR EN EL FUTUR

Estic a punt d’iniciar un nou projecte a la meva pròpia empresa dins el pla de viabilitat en el que estem immersos. La gran revolució en el meu sector és un canvi d’hàbits en el consum de mitjans per part de la població, que implica i explica en part la forta davallada dels ingressos comercials provinents de les diferents formes de venda publicitària i sponsoring que realitzem.
Es vol atacar i explorar des del punt de vista del màrqueting noves fonts de negoci que compensin, tant com es pugui, aquesta situació.
Toca això? Doncs estic preparat. Però ho està la meva organització? Està disposada a implantar solucions no testades ni realitzades a la casa fins al dia d’avui? Confiem que sí...
La relació amb el client ha patit una metamorfosi absoluta i el MKT 3.0 ataca directament aquests canvis. Per què m’entenguin, caldrà començar a definir seriosament el nostre producte amb el consumidor a partir d’una interrelació absoluta i organitzada. Parlarem de multidireccionalitat utilitzant mitjans interactius associant marca, producte i client, i utilitzant la emoció com a mitjà de connexió.
L’exposició de la nostra marca ha de passar de ser estàtica a ser permanent i dinàmica, i valer-nos de twitter, facebook, Youtube, Flickr, Instagram, etc... ja no és una oportunitat, és una obligació de supervivència primer i competitivitat després. En aquest context. només amb una comunicació externa i interna coherent i en mans d’especialistes en diversos camps, arribarem a bon port.
Mostrar i magnificar la nostra singularitat és una altra de les nostres assignatures a millorar i fer-ho a partir de les tècniques més avançades, un objectiu fonamental. Fins i tot les aplicacions de R.A. (Realitat Augmentada) han de jugar a favor i estar presents. Tot juga, avui, el seu paper...
El públic jove és i serà, el col•lectiu a seduir. Son ells els que lideren els canvis que avui ens afecten directament i posen en perill els nostres models de negoci. Accedir al target desitjat és fàcil, acabar convencent-lo més complicat ja que van servits i hiper-estimulats en camps en el que hem entrat amb una prudència alarmant. O els fem nostres, o ho faran altres, no ho dubtin. Tot menys perdre el temps en discussions i brainstormings!
Per moltes classes que imparteixi i molts estudis que llegeixi, soc incapaç de predir que succeirà en 3 o 4 anys. La convergència de mitjans és ja una realitat i el 3D irromp amb una força incontenible. Les experiències audiovisuals (continguts i publicitat) seran cada cop més riques i reals, i aquest fet ha de servir per millorar la connexió de la nostra marca amb el nostres clients, i aquests, amb els anunciants, però només ho aconseguirem si arribem a oferir els estímuls necessaris.
Els límits? Si del que es tracta és de fer branding i augmentar ingressos, els límits han de ser exclusivament els que marqui la llei i l’aplicació publicitària en mitjans públics, qui no estigui disposat a transgredir el passat aplicant fórmules noves... que deixi pas i es posi a un costat, que la cenyida no serà senzilla i la corrent és adversa.
Espero que les jerarquies a l’hora de prendre decisions es basin en el coneixement, el talent, la creativitat i la especialització. Si ho fan exercint el poder pel poder o la por, millor no iniciar el viatge, que bufen mals vents... i vol ploure.
Paraula de galè

6 comentaris:

  1. L'equip comercial del CCMA té pel davant una feina complexa i delicada. La nostra supervivència com a mitjans públics està íntimament lligada a l'obtenció de recursos publicitaris, i el model que ha estat funcionant durant més de dues décades ja no serveix. Caldrà imaginació, valor i sort, i el que no val és esperar a veure-les venir. Sé que hi ha molt talent entre els responsables comercials. Esperem que el comandant de la flota sàpiga utilitzar-lo.

    ResponElimina
  2. Déu l'escolti, Einest!!
    I que algun altre q dur nous timons, tingui prou humilitat per apreciar que ningú sap de tot i val la pena envoltar-se de valor, i que aquest valor alié no et minimitza, ben al contrari... Et reforça i millora com a professional.
    De mment, deixi'm ser prudent en les expectatives...
    Gràcies per millorar aquest espai amb les seves vusites!

    ResponElimina
  3. Tal y como lo expresas, no se si felicitarte o no por el nuevo proyecto, aunque pinta más que bien, no?. Una cosa tengo clara, al director de publicidad de TV3 le ha tocado la lotería.

    Anónimo anónimus

    ResponElimina
  4. No se si la decisión supone que le ha tocado (es una directora, no un director) una lotería o un "marrón", pero lo cierto es que las cosas estan chungas y hay que conseguir dar un vuelco sí o sí.
    Ja veurem com va tot plegat.
    Como a Cruyff, a mi lo que me preocupa es el "entorno"! Juas...
    Gracias en todo caso por su confianza ciega, anónimus (ponga su nombre!!!!!)

    ResponElimina
  5. Espero que tengas un buen tiempo en el viaje.

    Creo que muchas, muchas, muchas personas deberían ser humildes (como bien dices en tu comentario) y aprender a apreciar y valorar lo que tienen alrededor.

    Suerte!! Aunque no creo que la necesites, eres un gran profesional y estoy convencida de que tu directora lo sabe!!

    ResponElimina
  6. Gracias Sonia.
    La directora, más que mía... es del Dept Comercial! jajajaja
    Espero que no nos tengamos que pelear demasiado (ya se sabe el binomio/matrimonio MARKETING v/ COMERCIAL, da mucho de sí pa lo bueno y pa lo malo!

    ResponElimina