divendres, 28 de juny de 2013

FEOS Y FEAS, GUAPOS Y GUAPAS.


                                                    Actores publicitarios

En breve iniciaré el proceso de la grabación del nuevo spot de TV de mi empresa.
Es un interminable “déjà vu” con las peculiaridades de cada temporada:
Me ocuparé, con la ayuda de mi equipo y de mis proveedores, de la creación de la idea, decisión de como transmitirla al público, planificación de la grabación y localizaciones, y càsting final, y todo ello con el lógico guión, descripción de personajes, situación y acción.
De igual forma elaboraremos el guión técnico, con los diálogos, escenas, planos, movimientos de cámara, transiciones, efectos y la banda sonora.
Y en este atractivo galimatías de largas esperas, llegará un momento clave: La elección de los protagonistas, y ahí ya preveo el conflicto: Me explicarán que han buscado gente normal, y les voy a confesar que estoy harto de esa respuesta. Eso de gente normal no existe, o mejor dicho... ¡No quiere decir nada!
El proceso de elección de actores, es un proceso mucho más complicado de lo que pueda parecer, lo sé, pero todo candidato a representarnos en un spot televisivo es, por naturaleza, “singular” y la “singularidad” casa poco con conceptos ilegibles y vacíos como la “normalidad”.
No soy tonto, sé que al decirme normal, se estarán refiriendo a gente corriente, a gente “de la calle”, pero también ahí me revelo ya que la inmensa mayoría de ciudadanos es corriente y de la calle.
¿Que buscamos entonces?
Modelos o actores que he previsualizado mentalmente que pueden representar bien a mis consumidores, o lo que es lo mismo, personas en los que mis consumidores (después de haber analizado sus características, targets y universos) se sientan cómodos, representados y reflejados.
Nos vamos a adentrar en una elección tan simple como compleja donde al final la parte técnica en la búsqueda de perfiles es básica pero que acaba siendo una labor fundamentalmente intuitiva.
¿Qué suele prevalecer en la decisón final? El atractivo, y cuando hablo de atractivo no hablo de belleza, aún habitando ambos conceptos en el mundo de la positividad, y es que nos adentramos en la más absoluta subjetividad.
¿Qué marca elige a un feo para ser representada? Ninguna, y si lo hace les aseguro que tendrá la expresión facial más simpática del país y eso le conferirá el atractivo fundamental y singular que se perseguía, por lo tanto... Atractivo al fin y al cabo.
Guapa, fea, atractivo, común, habitual, singular, bello, ordinaria... Un mundo indefinido de la percepción personal más particular, percepción como la que uno pueda tener por la actriz protagonista y anónima que decora este post, que particularmente me parece... De angelical atractivo.
Palabra de galeno

16 comentaris:

  1. siempre sincero y sin tonterías.
    Aun rio como una tonta: Que marca se asocia con actores feos? Buenísimo!
    Esa modelo es anónima o ha hecho algun anuncio? Y si ha hecho, cuales? es para mirarla en youtub
    Gracias
    Patty

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    1. pues no sabría decirte exactamente.
      Gracias por estar ahí, Patty
      Un beso

      Dr. M.

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  2. Llevo muchos que me dicen que soy guapo. A ver si puedo presentarme y ganar el primer duro...

    Saludos y felicitats pels 30.000 lectors !!!!

    Miqui

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  3. Luis,

    Genial tu post, como siempre!

    ¿Qué marca elige a un feo para ser representada? Pues a mi se me ocurre la campaña PERFUME SOLO LOEWE PARA CABALLEROS con el modelo más feo del mundo.

    En Inglaterra la agencia "Ugly Model Agency" www.ugly.org se especializa en gente normal, rara y fea e incluso muy fea. X.X.X. Meri

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  4. Hola Meri!!!
    Se't notava a faltar...
    Parles de Paulo Henriques? Buff un top!
    Es un model portugués bastant cotitzat i un cop més a tu et sembla lletg i té un munt de fans...
    Suposo que es l'univers perceptiu de lo "atractiu", però estic amb tu!!
    Gràcies!

    Dr. M.

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  5. Hola Lluis!! Com ja t´he comentat abans no estic d´acord en un punt del teu post.Això vol dir que com sempre m´ha encantat.Però...
    Crec que justament el que ens atreu d´un spot( i es evidentment el mateix que ens atreu en les pelicules made in Hollywood final feliz) es que per uns instants som qui voldriem ser ( o qui creiem voler ser) o vivim una vida que no es la nostra...representen el nostre ideal com a persona o vida.Però mai el que som i molt menys la vida que tenim.Per això justament ens agraden els spots, perque ens venen una vida o persones ideals, perfectes...Bellessa, el millor cotxe, vacances idiliques, cases meravelloses, amics hiperguapos e hipercools, etc..

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    1. Doncs les dones i seran d'acord amb mi que el anuncis aticel-lulitics i cremas anti age ens treuen de polleguera. Culs ferms de vint anys i cutis post adolescents. Ets sents totalment enganyada. De que serveixen aquests anuncis? I havia un de clarins que deia: la juventud no es sinonimo de belleza. I sortia la cara de Isabella Rossellini amb la tira d'anys i fantastica.

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    2. Tens i no tens raó.
      No soc ningú per donar lliçons però t'explico.
      Generalitzes quan en realitat hi ha 3 tipus de publicitat:
      Publicitat de consum (majoritària): És a la que em refereixo en el post, on es cerquen models comuns amb els consumidors potencials.
      Ex: Va de iogurts a viatges, passant per pizzes, rentadores o grans magatzems...
      Publicitat d'expectativa o aspiracional: Productes que pel fet de consumir-los poden canviar o millorar el teu aspecte o la teva vida.
      Ex. Va de cremes anticel.lulítiques a Tints pel cabell,passant per tractaments de bellesa (És a la que tu et refereixes, plasmant models anònims en els que et pots reflectir si fas us del producte)
      Publicitat Luxury: Les i els models no representen al consumidor si no que son la imatge de la marca.
      Ex: Celebrities de tot tipus i dones i homes antològics i perfectes
      Ex. Des de Loewe a Luis Vuitton, passant per Lancôme o Rolls Royce
      Gràcies pel teu comentari!!!!

      Dr. M.

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  6. No se si recordareis la chica de praims, unos caramelos mentolados, y decia" que cosas tiene mi novio" era terriblemente fea.

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    1. La chica de Praims es Chelo Vivares, actriz y dobladora aún en activo.
      Caracterizada feucha, feucha... Cierto!
      Ha hecho muchas otras cosas.
      Buena memoria, Esther!

      Dr. M.

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  7. Jo crec que en pots donar encara bastantes de lliçons dr Marketing...de fet quan feia el meu comentari pensaba en aquests anuncis que fan ultimament sobre " esos días del mes "
    No se, es que jo els veig i no m hi sento gens reflexada, els fagi una model o una senyora del monton..I l ultim amb la nena de Sin Tetas no Hay Paraíso es totalment surrealista( i ja de normal amb senyores del carrer son bastant surrealistes)
    Jo no n entenc massa de publicitat i rectificam si m equivoco, pero sempre había pensat que justament el que es busca triant els models, figurants, etc es un crit d´atenció, un cop d´efecte perque aquell spot et quedi gravat i l identifiquis amb determinat producte...es complicat conseguir aquest cop d efecte amb persones normals.Pero entenc el que vols dir i tens rao...tu ets l expert.

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  8. Es un espai de opinió, no d'adoctrinament ni res que s'hi assembli. I tothom en té la seva!
    Tota campanya ha de perseguir un sol objectiu: Vendre!
    Grans campanyes han guanyat premis internacionals i recordades per tothom i les marques ja no existeixen, per manca de consum...
    Un petó, Judit

    Dr. M.

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  9. tot això dels models passa per que els productes i las marques, o no son gaire diferents o no son gaire bones o be no se sap trobar l´argument de venda.
    Penso amb els anuncis de BMW, - ma que juga amb el vent -, no necessiten models

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  10. Porto un temps desconnectada... I ara que tinc una mica de temps torno a recuperar els bons hàbits, com el de llegir el que escrius i aprendre.

    Tens molta raó quan dius que tots tenim un punt de singularitat que ens fa diferents i singulars. La bellesa no està nomes en una cara i un cos 10.

    Sònia

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